8. клас. Български език и литература |
|
 |
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 8. КЛАС | ПРОСВЕТА (Весела Михайлова, Руска Станчева, Йовка Тишева, Борислав Борисов)
Учебникът е създаден така, че да бъде полезен както при екипната работа в клас, така и при самоподготовката на учениците. Неговите предимства са: – кратко и ясно поднесена информация по всички теми от учебната програма; – лесно приложими алгоритми за анализ, откриване и отстраняване на езикови и правописни грешки и за пълноценно възприемане и създаване на текст; – много и различни по степен на трудност и по тип задачи, чието решаване гарантира постигането на високо равнище на езикова култура; – отличен графичен дизайн, подпомагащ пълноценното възприемане на вложената в учебника информация.
Изданието е пълноцветно и съчетава функциите на учебник и на учебна тетрадка, тъй като решенията на голяма част от задачите могат да бъдат вписани на предвидени за това места.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
 |
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 8. КЛАС | ПРОСВЕТА АЗБУКИ (Милена Васева, Тина Велева)
Ето няколко основателни причини да изберете този учебник: – информацията е поднесена достъпно, интересно и разбираемо; – към всяка тема има много и разнообразни задачи, които улесняват разбирането и прилагането на езиковите правила; – илюстрациите са функционално допълнение към текста – онагледяват правилата и улесняват възприемането им.
В учебника са включени задачи с избираем и със свободен отговор, задачи за разпознаване и анализ, за четене с разбиране, за създаване на текст. Последният раздел съдържа насоки за работа върху публично изказване, електронно писмо и есе – текстове, които намират все по-голямо приложение в съвременния свят.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
 |
ЛИТЕРАТУРА ЗА 8. КЛАС | ПРОСВЕТА (Ирен Иванчева, Кирил Мерджански, Евгени Зашев, Албена Хранова, Любов Шишкова, Лъчезар Бояджиев)
Написан от утвърдени специалисти по антична, средновековна и ренесансова литература, учебникът представя произведенията от програмата по достъпен и интересен за осмокласниците начин. В неговите 256 страници са поместени и всички необходими откъси от изучаваните творби. Уроците са с ясна структура, знанията се овладяват чрез рубриките „Работа с текста”, „Да съпоставим”, „Да разсъждаваме”, „Да разговаряме”, „Думи и образи” и „Сред книгите”. В тях се предлагат варианти за осмисляне на произведенията и се правят много междутекстови и междупредметни връзки. В края на всеки урок „Обобщение” дава накратко най-важната информация, която учениците трябва да запомнят. Приложените подходи целят да улеснят работата на учителите и да обогатят литературната култура на осмокласниците.
Учебникът се отличава с елегантен графичен дизайн и прецизно подбрани илюстрации. С него постигането на очакваните резултати от обучението е гарантирано.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
 |
ЛИТЕРАТУРА ЗА 8. КЛАС | ПРОСВЕТА ПЛЮС (Кирил Топалов, Ангел Малинов)
Литературата за 8. клас на издателство „Просвета Плюс” с автори Кирил Топалов и Ангел Малинов е нов поглед към прекрасния духовен свят на Античността, Средновековието и Ренесанса. Постоянните рубрики „Авторът и неговата творба”, „Сюжетът и стилът на произведението”, „Творбата – анализ”, „Знаете ли, че…” и „Обобщение” гарантират отлични резултати. Картините, които илюстрират литературните творби, ще ви въведат в най-големите световни музеи и художествени галерии. Двамата автори, единият от които е университетски преподавател и белетрист, а другият – дългогодишен учител и поет, ви канят да споделите удоволствието от четенето и разбирането на литературните творби. Знанията и идеите, поднесени тук, са успешно експериментирани и проверени в учебната практика.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
9. клас. Български език и литература |
|
 |
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 9. КЛАС | ПРОСВЕТА (Весела Михайлова, Йовка Тишева, Руска Станчева, Борислав Борисов)
Учебникът е създаден така, че да бъде полезен както при екипната работа в клас, така и в процеса на самоподготовката на учениците. Той съдържа: – максимално кратко и ясно поднесена информация по предвидените от учебната програма теми; – практически лесно приложими алгоритми за стилистичен анализ; – инструкции за успешно участие в диалог и дискусия; – модели за създаване на текстове от различни комуникативни сфери в различни жанрове; – разнообразни по степен на трудност и по тип задачи, чието решаване гарантира постигането на висока езикова култура; – отличен графичен дизайн, подпомагащ възприемането на вложената в учебника информация.
Предимство на изданието е това, че съчетава функциите на учебник и учебна тетрадка, тъй като за по-голямата част от включените задачи е предвидено място за решения.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
 |
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 9. КЛАС | ПРОСВЕТА АЗБУКИ (Милена Васева, Евгени Зашев, Венера Матеева-Байчева)
Това е преработка на най-популярния учебник по български език за 9. клас през последното десетилетие. В новия му вариант са осъществени необходимите промени, за да се постигне пълно съответствие с актуалната учебна програма. Учебникът е графично оформен така, че да е удобен за ползване както при екипната работа в клас, така и в процеса на самоподготовката на учениците. Той се отличава с: – интересно поднесена информация по темите от учебната програма; – много практически насочени инструкции и модели за работа; – разнообразни по степен на трудност и по тип задачи, чието решаване гарантира постигането на висока езикова култура; – графичен дизайн, подпомагащ възприемането на вложената в учебника информация.
Предимство на изданието е това, че съчетава функциите на учебник и учебна тетрадка, тъй като за по-голямата част от задачите е предвидено място за вписване на решенията.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
 |
ЛИТЕРАТУРА ЗА 9. КЛАС | ПРОСВЕТА (Албена Хранова, Лъчезар Бояджиев, Любов Шишкова)
Написан от утвърдени специалисти, учебникът представя произведенията от програмата по достъпен и интересен за деветокласниците начин. В неговите 196 страници са поместени и всички необходими откъси от изучаваните творби. Уроците са с ясна структура, знанията се овладяват чрез рубриките „Работа с текста”, „Да съпоставим”, „Да разсъждаваме”, „Да разговаряме”, „Думи и образи” и „Сред книгите”. В тях се предлагат варианти за осмисляне на произведенията и се правят много междутекстови и междупредметни връзки. В края на всеки урок „Обобщение” дава накратко най-важната информация, която учениците трябва да запомнят. Приложените подходи целят да улеснят работата на учителите и да обогатят литературната култура на деветокласниците. Учебникът се отличава с елегантен графичен дизайн и прецизно подбрани илюстрации. С него постигането на очакваните резултати от обучението е гарантирано.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
10. клас. Български език и литература |
|
 |
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 10. КЛАС | ПРОСВЕТА (Весела Михайлова, Йовка Тишева, Руска Станчева, Борислав Борисов)
Учебникът е създаден така, че да е полезен за подготовката на учениците за Националното външно оценяване в края на 10. клас. Той съдържа: – кратка и ясна информация по предвидените от учебната програма теми; – лесно приложими алгоритми за анализ и редактиране на текст; – практически насоки за създаване на аргументативен текст; – просто и в същото време научно коректно формулирани правила, представящи правописната, пунктуационната, граматичната и лексикалната норма на българския книжовен език; – разнообразни по степен на трудност и по тип задачи, чието решаване гарантира постигането на високо равнище на езикова култура; – отличен графичен дизайн, подпомагащ възприемането на вложената в учебника информация. Предимство на изданието е това, че съчетава функциите на учебник и учебна тетрадка, тъй като за повечето от включените задачи е предвидено място за решения.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
 |
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 10. КЛАС | ПРОСВЕТА АЗБУКИ (Милена Васева, Евгени Зашев, Венера Матеева-Байчева)
Учебникът за 10. клас на „Просвета АзБуки” е своеобразно продължение на учебника за 9. клас. По същество обаче е съвсем нов учебник, тъй като за пръв път програмата включва в обучението в гимназиален курс материал от тясно лингвистичен характер, предполагащ преглед на основните езикови дялове. Те са разгледани в пълнота, но по начин, който може да бъде разбран от десетокласниците. Акцентът е поставен върху практически приложими правила, които да подобрят функционалната употреба на българския език от нашите ученици. Информацията е представена достъпно. Авторите са успели да избягат от сухия поглед към езикознанието чрез интересни примери, раздвижени и разнообразни упражнения, съвременни текстове за работа. В учебника може да се открият основните правила на българската граматика, представени в таблици и схеми, което за съвременното поколение, водено от дигиталната визуална култура, е по-подходящ и ефективен начин на възприемане. Композиран на този принцип, учебникът ще бъде лесен за практическа работа не само при получаването на нови знания, но и при необходимост от преговор. След всеки урок за нови знания има достатъчно на брой упражнения, чрез които теоретичното изложение на правилата да бъде затвърдено на практика. Учениците ще бъдат улеснени от това, че в учебника е предвидено достатъчно място за записване на отговорите.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
 |
ЛИТЕРАТУРА ЗА 10. КЛАС | ПРОСВЕТА (Албена Хранова, Любов Шишкова)
Какво свързва романа „Сто години самота” на нобелиста Габриел Гарсия Маркес с повестта „Гераците” на Елин Пелин? В какво се изразява духовното родство между Емили Дикинсън и Атанас Далчев? На тези и на много други загадки отговаря учебникът по литература за 10. клас на издателство „Просвета – София”. Написан от утвърдени специалисти, той представя произведенията от програмата по достъпен и интересен за десетокласниците начин. В неговите 360 страници са поместени целите произведения или необходимите откъси от изучаваните творби. Уроците са с ясна структура, знанията се овладяват чрез рубриките „Работа с текста”, „Да съпоставим”, „Да разсъждаваме”, „Да разговаряме” и „Сред книгите”. В тях се предлагат варианти за осмисляне на произведенията и се правят много междутекстови и междупредметни връзки. В края на всеки урок рубриката „Обобщение” дава накратко най-важната информация, която учениците трябва да запомнят. Приложените подходи целят да улеснят работата на учителите и да обогатят литературната култура на десетокласниците. Учебникът се отличава с елегантен графичен дизайн и прецизно подбрани илюстрации. С него постигането на очакваните резултати от обучението и успехът на Националното външно оценяване са гарантирани.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
11. клас. Български език и литература |
|
 |
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 11. КЛАС | ПРОСВЕТА (Весела Михайлова, Йовка Тишева, Руска Станчева, Борислав Борисов)
Учебникът по български език с авторски екип Весела Михайлова, Йовка Тишева, Руска Станчева и Борислав Борисов е създаден така, че да е постави началото на подготовката на учениците за Държавния зрелостен изпит в края на 12. клас. Той съдържа: – кратка и ясна информация по предвидените от учебната програма теми; – просто и в същото време научно коректно формулирани правила, представящи правоговорната, правописната, пунктуационната, граматичната и лексикалната норма на българския книжовен език; – лесно приложими начини за проверка на правоговорната, правописната, пунктуационната, граматичната и лексикалната правилност на текстовете, които учениците създават; – практически насоки за създаване на есе по житейски проблем, публично изказване, конспект и реферат; – разнообразни по степен на трудност и по тип задачи, чието решаване гарантира постигането на високо равнище на езикова култура. Предимство на изданието е това, че съчетава функциите на учебник и учебна тетрадка, тъй като за повечето от включените задачи е предвидено място за решения. Отличният графичен дизайн подпомага пълноценното възприемане на вложената в учебника информация.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
 |
ЛИТЕРАТУРА ЗА 11. КЛАС | ПРОСВЕТА (Албена Хранова, Любов Шишкова)
Какво представлява междутекстовостта? Какво свързва световноизвестния роман „Златният телец” на Илф и Петров с Алековия „Бай Ганьо”? В какво се изразява духовното родство между Бертолд Брехт и Никола Вапцаров? Как разработват мотива „любов по време на война” Емилиян Станев в повестта си „Крадецът на праскови” и Георги Господинов в своя роман „Физика на тъгата”? На тези и на много други загадки отговаря учебникът по литература за 11. клас на издателство „Просвета – София”. Написан от утвърдени специалисти, той представя произведенията от програмата по достъпен и интересен за единадесетокласниците начин. В неговите 280 страници са поместени целите произведения или необходимите откъси от предвидените за изучаване творби. Уроците са с ясна структура, знанията се овладяват чрез рубриките „Работа с текста”, „Да разсъждаваме”, „Да разговаряме” и „Сред книгите”. В тях се предлагат варианти за осмисляне на произведенията и се правят много междутекстови връзки, които са във фокуса на вниманието в учебната програма за 11. клас. В края на всеки урок рубриката „Обобщение” дава накратко най-важната информация, която учениците трябва да запомнят, а в „Провери знанията си” са поместени тестови задачи по формата на ДЗИ, които позволяват контрол и самоконтрол. Приложените подходи целят да улеснят работата на учителите и да обогатят литературната култура на единадесетокласниците. Учебникът се отличава с елегантен графичен дизайн и прецизно подбрани илюстрации. С него постигането на очакваните резултати от обучението и успехът на държавните зрелостни изпити след 12. клас са гарантирани.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
 |
ЛИТЕРАТУРА ЗА 11. КЛАС | ПРОСВЕТА ПЛЮС (Ангел Малинов, Весела Михайлова, Нели Дамянова)
Учебникът по литература за 11. клас на издателство „Просвета Плюс” е създаден с желанието смисълът на предвидените за изучаване от програмата творби да достигне до всеки ученик. Създаден е и с грижа за учителите така, че да бъде техен верен помощник в пряката им работа в клас. Водени от своя богат практически опит в преподаването на литература, авторите са представили различни аспекти на разглежданите творби задълбочено и в същото време достъпно. За пълноценното осмисляне на новата информация допринасят рубриките, които са включени във всяка тема: – Епохата, авторът и творбата ‒ съдържа информация за историческия и литературния контекст, в който твори съответният автор. – Творбата и нейните предизвикателства ‒ дава възможност за пряк диалог със съответната творба чрез прочита ѝ и отговора на въпросите, които съпътстват текста. – Творбата и смисълът ‒ представя анализ и тълкуване на художествените текстове. Аз и творбата ‒ предвижда изследователска работа и участие в интересни дискусии от страна на учениците. В края на всеки от петте тематични блока в учебника е осъществено обобщение и се дава възможност творбите да бъдат разгледани в междутекстов диалог с други произведения на художествената литература.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
 |
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 11. И 12. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 1: ЕЗИКЪТ И ОБЩЕСТВОТО | ПРОСВЕТА (Красимира Алексoва, Йовка Тишева, Руска Станчева, Борислав Борисов)
Учебникът по български език за профилирана подготовка за 11. и 12. клас ‒ модул „Езикът и обществото”, е създаден от екип от водещи специалисти както в областта на класическите езиковедски дисциплини, така и в областта на такива съвременни приложни лингвистични дисциплини, като психолингвистиката и социолингвистиката. С оглед спецификата на програмата за профилирана подготовка учебникът е предназначен за ползване в две последователни години от ученици, които имат подчертани интереси към езика ‒ към неговия исторически развой и най-вече към особеностите на проявленията му в психолингвистичен и в социолингвистичен аспект. Предимствата на учебника са: – максимално кратко и ясно поднесена информация по предвидените от учебната програма теми; – наличие на много допълнителни текстове, съдържащи специализирана информация по разглежданите теми; – множество разнообразни по степен на трудност и по тип задачи, насочени най-вече към усвояването на специфичната лингвистична информация, както и към усъвършенстването на функционалната грамотност на учениците; – отличен графичен дизайн, подпомагащ възприемането на вложената в учебника информация. Изданието е функционално и поради това, че съчетава функциите на учебник, христоматия и учебна тетрадка, тъй като за по-голямата част от включените задачи е предвидено място за решения.
|
|
 |
ЛИТЕРАТУРА ЗА 11. – 12. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 3: ДИАЛОГИЧНИ ПРОЧИТИ | ПРОСВЕТА (Албена Хранова, Петър Алексиев, Пламен Дойнов, Гергина Кръстева, Димитър Кръстев, Биляна Курташева, Любов Шишкова, Росица Игнатова-Василева, Марин Бодаков)
Какво представлява междутекстовостта и какъв е механизмът, по който връзките между книгите опират в един безкраен културен хоризонт? Как един от най-изявените представители на световната литературна мисъл през 20. век – Хорхе Луис Борхес, свързва Вселената с Библиотеката? В какво се изразява духовното родство между автори от различни епохи и географски ширини? Как разработват мотива за любовта О. Хенри в разказа си „Даровете на влъхвите” и Георги Господинов в своята коледна история „О, Хенри”? По какво си приличат и по какво се различават великите страдалци – библейският Йов и Йовковият Вълкадин? Как литературата и киното си общуват при интерпретациите на „Вчера”? На тези и на много други загадки отговаря учебникът за профилирана подготовка по литература, модул 3 „Диалогични прочити” за 11. и 12. клас на издателство „Просвета – София”. Написан от утвърдени специалисти, той представя избраните произведения от програмата както прецизно от научна гледна точка, така и по достъпен и интересен за гимназистите начин. В неговите 160 страници са поместени целите произведения или необходимите откъси от предвидените за изучаване творби. Уроците са с ясна структура и първоначално вниманието се концентрира върху всяка творба поотделно. Знанията се овладяват чрез рубриката „Работа с текста”, в която се предлагат варианти за осмисляне на произведенията и се правят много междутекстови връзки, които са във фокуса на вниманието в учебната програма за профилирана подготовка по литература за 11. и 12. клас. В края на всяка тема е предвиден урок за диалога на свързаните произведения. Приложените подходи целят да улеснят работата на учителите и да обогатят литературната култура на гимназистите. Учебникът се отличава с елегантен графичен дизайн и прецизно подбрани илюстрации. С него постигането на очакваните резултати от обучението и успехът на държавните зрелостни изпити по профилирана подготовка след 12. клас са гарантирани.
|
|
 |
ЛИТЕРАТУРА ЗА 11. – 12. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 4: КРИТИЧЕСКО ЧЕТЕНЕ | ПРОСВЕТА (Владимир Атанасов, Ани Илков)
Модулът „Критическо четене” за 11. – 12. клас, профилирана подготовка по литература, с автори проф. Владимир Атанасов и доц. д-р Ани Илков, представя задълбочени анализи върху произведенията от програмата, насочени към ученици с изявен интерес към предмета. Учебникът цели да разшири общата култура на единайсетокласниците и дванайсетокласниците и да ги поощри да разсъждават върху теми и проблеми от литературата, които са актуални и до днес. Учебникът постига баланс между произведения от български и чуждестранни автори и залага на игрови момент при представянето им. Въпросите и задачите, поместени след всяка урочна единица, покриват компетентностите, заложени в програмата, и служат за затвърждаване на придобитите в хода на уроците знания. Рубриките „Знаете ли, че” и „Афоризъм” запознават учениците с любопитни, малко познати факти за литературата, културата и историята. Учебникът силно застъпва критическото мислене при разглеждането на произведенията, а в рубриката „Критическо четене” са представени литературнокритически тези на утвърдени автори и литературоведи, върху които учениците да разсъждават. Рубриката „Творческо писане” стимулира оригиналното мислене на единайсетокласниците и дванайсетокласниците. В учебника са поместени целите произведения или откъси от предвидените за изучаване творби.
|
|
12. клас. Български език и литература |
|
 |
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 12. КЛАС | ПРОСВЕТА (Весела Михайлова, Йовка Тишева, Руска Станчева, Борислав Борисов)
Учебникът по български език с авторски екип Весела Михайлова, Йовка Тишева, Руска Станчева и Борислав Борисов е създаден така, че: • да надгради формираните дотук познания на учениците за езика; • да подпомогне подготовката на учениците за държавния зрелостен изпит в края на 12. клас. Учебникът съдържа: • максимално кратко и достъпно поднесена информация по предвидените от учебната програма теми; • множество функционално представени научни постановки и примери, които красноречиво илюстрират изучаваните езикови явления; • практически насоки за успешно представяне на интервю, за изготвяне на мотивационно писмо и библиография; • разнообразни по степен на трудност и по тип задачи, чието решаване гарантира постигането на висока езикова култура; Предимство на изданието е това, че съчетава функциите на учебник и учебна тетрадка, тъй като за повечето от включените задачи е предвидено място за решения. Отличният графичен дизайн подпомага пълноценното възприемане на вложената в учебника информация.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
 |
ЛИТЕРАТУРА ЗА 12. КЛАС | ПРОСВЕТА (Албена Хранова, Любов Шишкова)
Какво свързва знаменитата песен „Време” (Time) на „Пинк Флойд” с Петя Дубарова? В какво се изразява духовното родство между Блага Димитрова и Елисавета Багряна? Как тълкуват съдбата на поета и на книгите Борис Христов, Атанас Далчев и Екатерина Йосифова? На тези и на много други въпроси отговаря учебникът по литература за 12. клас на издателство „Просвета – София”. Освен това с него лесно се постигат очакваните резултати от обучението и се усвояват необходимите знания за успешно представяне на държавния зрелостен изпит. Написан от утвърдени автори, той представя произведенията от програмата по достъпен и интересен за дванайсетокласниците начин. В неговите 160 страници са поместени целите произведения или необходимите откъси от предвидените за изучаване творби. Уроците са с ясна структура, знанията се овладяват чрез рубриките „Работа с текста”, „Да разсъждаваме”, „Да разговаряме” и „Сред книгите”. В тях се предлагат варианти за осмисляне на произведенията и се правят много междутекстови връзки, които са във фокуса на вниманието в учебната програма за 12. клас. В края на всеки урок рубриката „Обобщение” дава накратко най-важната информация, която учениците трябва да запомнят, а в „Провери знанията си” са поместени тестови задачи по формата на държавния зрелостен изпит, които позволяват контрол и самоконтрол. Приложените подходи целят да улеснят работата на учителите и да обогатят литературната култура на дванайсетокласниците. Учебникът се отличава с елегантен графичен дизайн и прецизно подбрани илюстрации.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
 |
ЛИТЕРАТУРА ЗА 12. КЛАС | ПРОСВЕТА ПЛЮС (Весела Михайлова, Лора Динкова, Петър Алексиев, Радина Попова, Росица Игнатова-Василева)
Литературата за 12. клас завършва поредицата иновативни учебници с логото на „Просвета Плюс”, предпочитани от учители и ученици. Учебникът е създаден от действащи учители с впечатляващ практически опит в преподаването на литература. Творбите, предвидени в учебната програма, са представени разнообразно, задълбочено и в същото време много достъпно. Рубриките • Епохата, авторът и творбата ‒ съдържа информация за историческия и литературния контекст, в който твори съответният автор. • Творбата и нейните предизвикателства ‒ дава възможност за пряк диалог с всяка творба чрез прочита ѝ и отговора на въпросите, които съпътстват текста. • Творбата и смисълът ‒ представя подробен анализ и тълкуване на художествените текстове. • Аз и творбата ‒ предвижда изследователска работа и участие в интересни дискусии на учениците. • В края на всеки от четирите тематични блока в учебника е осъществено обобщение и се дава възможност творбите да бъдат разгледани в междутекстов диалог с други произведения на художествената литература. • Приложението представя ясен и подробен модел за създаване на интерпретативно съчинение върху една или няколко художествени творби.
⇒ ВИЖТЕ ДЕМО НА ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ
|
|
 |
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА 11. И 12. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 1: ЕЗИКЪТ И ОБЩЕСТВОТО | ПРОСВЕТА (Красимира Алексoва, Йовка Тишева, Руска Станчева, Борислав Борисов)
Учебникът по български език за профилирана подготовка за 11. и 12. клас ‒ модул „Езикът и обществото”, е създаден от екип от водещи специалисти както в областта на класическите езиковедски дисциплини, така и в областта на такива съвременни приложни лингвистични дисциплини, като психолингвистиката и социолингвистиката. С оглед спецификата на програмата за профилирана подготовка учебникът е предназначен за ползване в две последователни години от ученици, които имат подчертани интереси към езика ‒ към неговия исторически развой и най-вече към особеностите на проявленията му в психолингвистичен и в социолингвистичен аспект. Предимствата на учебника са: – максимално кратко и ясно поднесена информация по предвидените от учебната програма теми; – наличие на много допълнителни текстове, съдържащи специализирана информация по разглежданите теми; – множество разнообразни по степен на трудност и по тип задачи, насочени най-вече към усвояването на специфичната лингвистична информация, както и към усъвършенстването на функционалната грамотност на учениците; – отличен графичен дизайн, подпомагащ възприемането на вложената в учебника информация. Изданието е функционално и поради това, че съчетава функциите на учебник, христоматия и учебна тетрадка, тъй като за по-голямата част от включените задачи е предвидено място за решения.
|
|
 |
ЛИТЕРАТУРА ЗА 11. – 12. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 3: ДИАЛОГИЧНИ ПРОЧИТИ | ПРОСВЕТА (Албена Хранова, Петър Алексиев, Пламен Дойнов, Гергина Кръстева, Димитър Кръстев, Биляна Курташева, Любов Шишкова, Росица Игнатова-Василева, Марин Бодаков)
Какво представлява междутекстовостта и какъв е механизмът, по който връзките между книгите опират в един безкраен културен хоризонт? Как един от най-изявените представители на световната литературна мисъл през 20. век – Хорхе Луис Борхес, свързва Вселената с Библиотеката? В какво се изразява духовното родство между автори от различни епохи и географски ширини? Как разработват мотива за любовта О. Хенри в разказа си „Даровете на влъхвите” и Георги Господинов в своята коледна история „О, Хенри”? По какво си приличат и по какво се различават великите страдалци – библейският Йов и Йовковият Вълкадин? Как литературата и киното си общуват при интерпретациите на „Вчера”? На тези и на много други загадки отговаря учебникът за профилирана подготовка по литература, модул 3 „Диалогични прочити” за 11. и 12. клас на издателство „Просвета – София”. Написан от утвърдени специалисти, той представя избраните произведения от програмата както прецизно от научна гледна точка, така и по достъпен и интересен за гимназистите начин. В неговите 160 страници са поместени целите произведения или необходимите откъси от предвидените за изучаване творби. Уроците са с ясна структура и първоначално вниманието се концентрира върху всяка творба поотделно. Знанията се овладяват чрез рубриката „Работа с текста”, в която се предлагат варианти за осмисляне на произведенията и се правят много междутекстови връзки, които са във фокуса на вниманието в учебната програма за профилирана подготовка по литература за 11. и 12. клас. В края на всяка тема е предвиден урок за диалога на свързаните произведения. Приложените подходи целят да улеснят работата на учителите и да обогатят литературната култура на гимназистите. Учебникът се отличава с елегантен графичен дизайн и прецизно подбрани илюстрации. С него постигането на очакваните резултати от обучението и успехът на държавните зрелостни изпити по профилирана подготовка след 12. клас са гарантирани.
|
|
 |
ЛИТЕРАТУРА ЗА 11. – 12. КЛАС. ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА. МОДУЛ 4: КРИТИЧЕСКО ЧЕТЕНЕ | ПРОСВЕТА (Владимир Атанасов, Ани Илков)
Модулът „Критическо четене” за 11. – 12. клас, профилирана подготовка по литература, с автори проф. Владимир Атанасов и доц. д-р Ани Илков, представя задълбочени анализи върху произведенията от програмата, насочени към ученици с изявен интерес към предмета. Учебникът цели да разшири общата култура на единайсетокласниците и дванайсетокласниците и да ги поощри да разсъждават върху теми и проблеми от литературата, които са актуални и до днес. Учебникът постига баланс между произведения от български и чуждестранни автори и залага на игрови момент при представянето им. Въпросите и задачите, поместени след всяка урочна единица, покриват компетентностите, заложени в програмата, и служат за затвърждаване на придобитите в хода на уроците знания. Рубриките „Знаете ли, че” и „Афоризъм” запознават учениците с любопитни, малко познати факти за литературата, културата и историята. Учебникът силно застъпва критическото мислене при разглеждането на произведенията, а в рубриката „Критическо четене” са представени литературнокритически тези на утвърдени автори и литературоведи, върху които учениците да разсъждават. Рубриката „Творческо писане” стимулира оригиналното мислене на единайсетокласниците и дванайсетокласниците. В учебника са поместени целите произведения или откъси от предвидените за изучаване творби.
|
|