Новини


14Ное2014

39% от 15-годишните не разбират какво четат

Поредна аларма за качеството на образованието у нас биха от Световната банка. В свой анализ на международното изследване PISA експертите от банката открояват като тревожен факта, че 39% от учениците у нас на 15-годишна възраст разпознават буквите, но не разбират, не могат да обяснят или да анализират какво са прочели.

Още по-стряскащ е процентът на функционално неграмотните по математика. Това означава, че тийнейджърите разпознават цифри, но не могат да решават задачи. Тези резултати отреждат на България 43-то място от 44 страни, включени в проучването за грамотност. След нас остава само Колумбия, а пред нас са съседните ни държави - Румъния, Гърция, Турция, Сърбия, както и Кипър. За сметка на това сме лидери в друго - неравенството в познанията между децата от различните групи. Според Световната банка учениците с майчин език български имат знания като за между 1 и 3 учебни години повече в сравнение с връстниците си, които говорят у дома ромски или турски език.

От банката са подготвили и списък с препоръки за подобряване на нивото на родните ученици. Една от най-любопитните идеи е младежите да не се разделят още след седми клас на елитни и по-малко елитни класове, а това да се случва на по-късен етап - например след десети клас. Това означава да преобразуваме гимназиалната система.

Сред препоръките е и осигуряването на ...

Виж цялата новина тук: Преса

Автор: Теодора Йолчева

Споделете с приятели

« ПредишнаСледваща »

Открий ни в: