Новини


11Мар2019

Униформите в училищата са полезни, категоричен е просветният министър

Въвеждането на униформи е училищна политика, коментира министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. Той обясни, че “униформите са полезни, защото създават отношение, култура към училището и намаляват усещането за различие между учениците”.

Повод за коментара му беше въведеният в Английската гимназия в Бургас задължителен дрескод, което доведе до недоволство сред възпитаниците й. Със заповед на директора в училището може да се ходи само в четири цвята, без нарязани дънки, надписи и щампи по дрехите.

По думите на министъра МОН няма намерение да предлага задължителни униформи във всички училища, една такава политика е полезна, но тя трябва предварително да бъде обсъдена с родителите във всяко училище. Когато се предвижда въвеждането на униформи в гимназиите, трябва те да се обсъдят и със самите ученици, защото са големи, отбеляза Вълчев.

На въпрос дали трябва да има изисквания за “дрескод”, за да не ходят учениците със скъсани дънки в училищата, министърът каза, че “за всички – и за учениците и за учителите, облеклото трябва да е благоприлично и да съответства на това, че са ученици, а на учителите – да съответства на служебното им положение, защото училището е образователна институция и е нормално да има правила”.

По повод едносменния режим на обучение в страната Вълчев обясни, че близо 300 са училищата, в които сега се учи на две смени, като тези училища са в 65 общини. За да се премине на едносменен режим на обучение в училищата, е необходимо в най-големите градове да се построят допълнително училища, както и в някои по-малки градове. Всички училища в страната са около 2400. Столичната община започва проект за строежа на четири нови училища. Някои училища ще се достроят, ще има и опция за преразпределение на приема.

Приемът на ученици след седми клас е свързан с избора на профили и професии от учениците и МОН иска да насочи седмокласниците в по-голяма степен към профили и професии, които са свързани с техниката, математиката и природните науки, обясни министърът, цитиран от БТА.

По думите му това преструктуриране на приема не е свързано с фаворизирането на тези учебни дисциплини, а защото се очаква у нас да има най-голям недостиг на технически кадри, на студенти и специалисти с инженерно-техническо образование и на кадри от природните науки, необходими са също педагогически и аграрни специалисти.

Затова сме взели мерки за преструктурирането на приема, за отпускането на допълнителни стипендии и на допълнително финансиране на...

 

 

 

Виж цялата новина тук: Teacher.BG

Споделете с приятели

« ПредишнаСледваща »

Открий ни в: