Новини


23Фев2016

Стотици учители се обучават на електронна „Просвета”

Стотици преподаватели от 5. до 7. клас в 40 училища в страната се обучават да работят с електронни учебници по пилотен проект на Министерството на образованието и науката (МОН). Целта е да започне постепенно внедряване на електронните технологии в българското образование.

Като национален лидер в създаването на електронни учебници издателство „Просвета” покани за участие в обучението и училища извън определения от МОН списък. Желаещите се оказаха над 60 и така обучителната кампания бе разширена и обхвана над 100 български училища, като включи и преподаватели от 1. до 4. клас. Редактори и компютърни специалисти на издателството вече обучиха половината от тях да работят с електронна платформа от ново поколение.

На семинарите учителите споделят, че харесват платформата на „Просвета”, защото комбинира много функции и значително облекчава работата им. Тя им дава е-учебници, в които съдържанието от хартиените е обогатено с много и разнообразни електронни ресурси: видеофилми, галерии от снимки, интерактивни упражнения, игри и тестове.

Най-атрактивни за преподавателите, а и за техните ученици са триизмерните анимации. Всяка от тях (а те засега са над 1200) е вълнуващо виртуално пътешествие из нашата галактика, древната и съвременната история, географията, биологията, физиката, химията, математиката, технологиите и изкуствата. Чрез тях българските деца могат да посетят домовете на древните египтяни, гърци и римляни и да разгледат устройството на съвременните самолети и електромобили, да видят как работят пералната машина и LCD телевизорът, да се насладят на световни шедьоври на живописта, скулптурата, музиката и архитектурата. В е-учебниците на „Просвета” вече има и триизмерни анимации на храм-паметника „Св. Александър Невски” и на Мадарския конник. Към анимациите има готови тестове за бърза проверка на усвоените в учебния час знания.

Богатата фонотека предлага записи на произведения на най-известните композитори, а специален раздел запознава учениците с древни и съвременни музикални инструменти, включително с техния звук. Може дори да свирите на елекктронно пиано, да запишете изпълнението си и да го възпроизведете.

Второто голямо предимство на платформата е, че дава на учителите възможности бързо и лесно сами да „композират” интерактивни тестове и задачи, които да записват в свои собствени виртуални работни тетрадки или върху страниците на електронния учебник.  Тестовете могат да се използват в учебните часове или да се дават за домашна работа на учениците си. Учителите могат също да ги споделят с колегите от своето училище или с редакторите на „Просвета”, за да бъдат използвани и от други, ако ги харесват. Триизмерните анимации също им идват на помощ като с един клик на мишката генерират автоматично тестове, готови за ползване.

Третото предимство е електронното управление на виртуалната класна стая. То обединява образователния процес с любимото на съвременните ученици онлайн общуване.  А чрез платформата на „Просвета” учителят може да изпраща на учениците си различни по степен на трудност задачи за домашна работа, подходящи за всеки един от тях. След това може да ги провери само с едно кликване на мишката и да установи кой къде греши и изостава и кой не е внимавал в час. Вижда и какво трябва да направи, за да му помогне да навакса пропуснатото. Сега проверяването на домашни работи отнема на учителя по 2-3 часа всяка вечер, а с електронната платформа на „Просвета” това става за секунди. Тя осигурява и постоянна онлайн връзка с родителите.

Електронните учебници на издателството и сега са напълно достъпни за ползване от учениците у дома. Един такъв учебник струва само 6 лева и може да се купи с есемес от електронната книжарница www.e-uchebnik.bg на абонаментен принцип за срок от 12 месеца. Е-учебниците непрекъснато се осъвременяват и обогатяват с ресурси като тези промени се отразяват автоматично в тях и не се налага те да се изтеглят наново или да се плаща допълнително. На същия сайт може да се разгледат демо версии на всички електронни учебници от 1. до 7. клас.

Училищата, които МОН включи в проекта, бяха избрани по следните критерии: да имат над 600 ученици, гарантиран достъп до интернет в цялото училище, повече от една паралелка в класовете от 5. до 7. и да са изявили интерес към използването на електронните технологии в образованието. Всяко училище ще получи безвъзмездно от МОН мултимедиен проектор, миникомпютър и пари за закупуване на минимум 40 броя крайни устройства – лаптопи. Крайните устройства ще бъдат разпределени между учениците от един избран клас и учителите, преподаващи в този клас.

Целта на проекта е в края на учебната година да се направи сравнителен анализ на успеваемостта на учениците, ползващи крайни устройства в ежедневния процес на обучение, и тези, които не ползват такива устройства. При положителен резултат от анализа ще бъде направено предложение за разширяване на този проект в по-голям брой училища през следващата година.

 

Виж цялата новина тук: Животът днес

Автор: Гергана Петкова

Споделете с приятели

« ПредишнаСледваща »

Открий ни в: