Новини


18Авг2015

По-малко зубрене в теста за гимназия

Просветното министерство готви промени в приема за гимназии след седми клас. Част от тях са направени на базата на анализите на резултатите от изпитите тази година, когато всеки четвърти кандидат-гимназист се оказа с двойка по математика. Това стана причина за закриване на по-голям брой паралелки от обичайното, тъй като ученици със слаба оценка нямат право да кандидатстват. Анализът на МОН посочва, че успеваемостта от тази година се разминава с тази от миналите.

От тази година седмокласниците няма да се измъчват да помнят всички формули наизуст. Свитъкът с математическите формули вече ще бъде неразделна част от изпитния тест при кандидатстване за гимназии. От децата ще се иска единствено да демонстрират уменията си да ги прилагат на практика.

Всъщност и двата теста - по български език и литература и по математика, ще бъдат ориентирани така, че децата да демонстрират не назубрени готови знания, а умения да ги прилагат. Това бе една от най-съществените критики към изпитите до момента - че много от тях позволяват задачите да бъдат решени, като се играе "на тото"

Самият анализ на МОН също е отчел това, като констатира, че чисто функционалният подход към текста от страна на децата е заменен от регистриране на факти. За да бъде променено това, експертите на министерството променят структурата на теста. До момента в началото му се даваха текстове с 5 или 6 въпроса върху тях, на които децата трябва да отговорят. В новия вариант в началото се публикуват също два текста от различни сфери, но въпросите върху тях са около 16. Министерството е публикувало на сайта си и примерен тест, като в него единият източник на информация не е текст, а таблица. По този начин децата демонстрират умението си не само да работят с непрекъснат текст, а и да извличат информация от таблици и диаграми. Въпросите, базирани на тези два текста, проверяват на практика всички знания от седми клас. При това повечето от тези въпроси са със свободен отговор, което означава, че изискват от децата повече писане. В примерния тест на МОН двата текста са свързани с пингвините, като в началото децата трябва да ...

Виж цялата новина тук: Стандарт

Споделете с приятели

« ПредишнаСледваща »

Открий ни в: