Новини


4Юли2016

МОН отказа договори на дружествата със съмнителните проекти близнаци

Няма да бъдат сключени договори с дружествата, подали проекти близнаци за финансиране по процедурата "Подкрепа за предучилищното възпитание и подготовка на деца в неравностойно положение" по новата оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж".

Проектите - еднакви като съдържание и подадени от едни и същи лица, скрити зад различни дружества - са били одобрени за финансиране от главна дирекция "Структурни фондове и международни образователни програми" в МОН, която се ръководи от Иван Модев. Тя е и управляващ орган на оперативната програма. След като министърът на образованието Меглена Кунева даде нарочна пресконференция, за да даде гласност по проблема, същата тази дирекция беше натоварена със задачата да извърши проверка.

По време на проверката директорът й вече е преценил, че не може да се сключат договори с по-рано одобрените за безвъзмездно финансиране дружества. Проверяващите са констатирали нередности както в насоките за кандидатстване, така и в процеса на оценяване на проектните предложения, съобщи вицепремиерът Кунева в парламента в отговор на въпрос на депутата Милен Михов от Патриотичния фронт в петък, 1 юли.

В насоките за кандидатстване е предвидено, че един кандидат може да участва в процедурата само с едно проектно предложение, но не е поставено ограничение относно броя проекти, в които една организация може да участва като партньор. Според насоките всеки партньор може да участва в повече от един проект. По този начин е допусната възможността различни участници (НПО и общини) да получат финансиране един път като кандидат (водеща организация) и неограничен брой пъти като партнираща организация.

Не е предвидена възможността едни и същи физически лица да стоят зад различни организации. Така, макар формално да се на нарушени условията, се получава порочен резултат – различни правни субекти, но едни и същи личности – което противоречи на замисъла, обясни министърът. Втората група проблеми е свързана с процеса на оценяване...

 

Виж цялата новина тук: "Офнюз"

Автор: Александра Маркарян

Споделете с приятели

« ПредишнаСледваща »

Открий ни в: