Новини


1Юли2020

Изводът след НВО: Седмокласниците не четат, но смятат - 8 отличници по БЕЛ, 349 - по математика

Българските ученици не четат и изпитват затруднения с книжовно-езиковите норми в българския език. В същото време по-добре се справят по математика. Това показват и обобщените резултати на МОН след тазгодишните изпити от НВО по БЕЛ и математика - само 8 деца са постигнали пълни шестици или 100 точки на изпита по родния език, докато цели 349 са отличниците по математика, събрали пълните 100 точки на теста.

Едва трима са учениците, получили по 100 точки и на двете НВО.

Нула точки пък "са събрали" 20 ученици от 7 клас.

В сравнение с миналата година резултатът на Набор "Външно оценяване" 2020 показва, че децата тази година са надминали миналогодишното представяне на седмокласниците по математика с 3 точки, докато по български език и литература нивото им е паднало с 2 точки спрямо 2019 г., отчетоха от МОН.

Броят на децата от 7 клас с максимален брой точки по математика е нараснал няколко пъти.

Резултатите от НВО по български език и литература сочат, че седмокласниците трябва да работят върху грамотността си, затрудняват се при определяне на части на речта и на части на изречението, не са успели да разчетат внушенията в цитата на изучаваната Ботева творба "На прощаване", която им се падна на изпита.

"Това е доказателство, че учениците малко четат. Затрудняват се да разберат какво им казват текстовете. Това личи и от НВО, и от ДЗИ, и от международни изследвания", констатираха от МОН.

По математика пък само 15% от седмокласниците са успели да решат задачата с процент, което ще им трябва и в живота занапред. Също така се затрудняват да превръщат десетична дроб в обикновена, отчетоха още от просветното министерство.

Прословутата задача №22 за горивото и пътуването, която доби популярност сред родители и деца, че е била стресираща и абсолютно непривична за учениците, стана ясно, че е била решена само от 4,5% от децата. Но пък 1/3 от седмокласниците са започнали да я решават и са я докарали донякъде. Това радва експертите от МОН, защото допреди години не стигали въобще до задачите от втория модул, които традиционно са по-трудни. Сега все повече деца са мотивирани да се пробват и на тях и дори да ги решат.

По региони традиционно най-силните деца са ...

 

Виж цялата новина тук: Darik News

Споделете с приятели

« ПредишнаСледваща »

Открий ни в: