Новини


29Юни2022

Евгения Костадинова, МОН: Концептуални промени в учебните програми следва да стават постъпателно

Математика и География и икономика са предметите с най-много предложения за корекция на учебното съдържание, сочи анкета на МОН сред учители. В анкетата са се включили над 18 000 педагози. Причината за анкетата е прегледът на образователните програми от първи до десети клас, който е в ход.

Учителите са очертали теми и понятия, които или трябва да отпаднат от учебните програми, или да се преместят в друг клас, или да бъдат редактирани, поясни в предаването "12+3" на БНР Евгения Костадинова, директор на дирекция "Съдържание на предучилищното и училищното образование" в МОН.

"Преобладава мнението, че учебните програми са добре структурирани, но всички учители подчертаха необходимостта от повече време за упражнения и отработване на новите знания."

Учителите са притиснати от учебното време, учениците по-скоро се затрудняват да прилагат наученото в нова и непозната ситуация, допълни Костадинова.

"Мнението на учителите е най-важно, най-ключово, те са специалистите на терен. Но това не е единственият източник, ученици също бяха достигнати през анкети, да споделят своята гледна точка колко смислено е изучаването на отделен учебен предмет, ползва ли ги това, което учат по един предмет, по друг предмет, необходимо ли ни е в животаМнението децата е много ключово и дадоха полезни насоки за залагане на компетентности, които ще са им необходими в живота. Министерството поръча и социологическо проучване, резултатите от което скоро ще бъдат оповестени."

Учителските работни групи, които са обсъдили резултатите от анкетата, отправят свои обобщени предложения.

"Това не е финалното решение. Към момента това предлагат учителите. Смятаме за ключово привличането и на хората от университетите, които преподават методика по съответния учебен предмет. Те биха могли най-добре да преценят...

 

Виж цялата новина тук: БНР

Споделете с приятели

« ПредишнаСледваща »

Открий ни в: