Несъмнено едно от предизвикателствата пред малките ученици е разбирането и решаването на текстови задачи. Сборникът с текстови задачи по математика за 1. клас е ценен помощник в преодоляването на тези затруднения. С негова помощ първокласниците ще се научат да разпознават текстовата задача измежду другите задачи и текстове в учебника, да разграничават основните ѝ части (условие и въпрос), да определят и допълват числовите данни. Ще се научат да съставят текстови задачи, да подреждат изречения, така че да се получи текстова задача и ще развият умения за решаването им.
Задачите, включени в сборника, съответстват на изискванията на новата учебна програма по математика за 1. клас. Решават се със събиране и изваждане на числата до 20 и числата 10, 20, 30, ..., 100. Помагалото може да се използва за работа в задължителните и избираемите учебни часове. Подробното и разбираемо поднасяне на темите позволява използването му и за самостоятелна работа вкъщи.
Доц. д-р Ангелина Манова е преподавател по методика на обучението по математика за началните класове в катедра „Предучилищна и начална училищна педагогика” към Педагогическия факултет на ЮЗУ „Неофит Рилски” – Благоевград. Завършила е ПУ „П. Хилендарски”, специалност „Математика”.
Професионалният ѝ път започва като учител по математика в СОУ „Св. св. Кирил и Методий” – гр. Симитли, след което е завеждащ-отдел „Математика” в ОСМТ, Благоевград, и инспектор начално образование в отдел „Просвета” на ОНС, Благоевград. От 1978 г. досега работи в ЮЗУ „Н. Рилски”.
Била е заместник-декан и декан на Педагогическия факултет, а в периода 1996 – 1999 г. и заместник-ректор по акредитацията. От 2008 г. е директор на Центъра за продължаващо обучение към Педагогическия факултет.
Автор е на повече от 100 публикации, в това число и на учебници и учебни помагала за ученици от 1. до 6. клас.
Юлияна Гарчева е математик, дългогодишен преподавател в Департамента за информация и усъвършенстване на учители към СУ „Св. Кл. Охридски”. Работи в областта на методиката на обучението по математика в началния етап на основната образователна степен.
Академичната ѝ дейност е свързана с разработката и реализацията на обучаващи програми, подпомагащи кариерното развитие на учители, тяхното продължаващо образование по актуални съвременни проблеми на обучението, както и усъвършенстване на професионалните им умения за изследване на резултатите от образователния процес.
Автор е на голям брой публикации, които разработват теоретико-практически проблеми на обучението по математика в 1. – 4. клас. Те са многообхватни в тематично отношение и разнообразни по вид – научни статии, учебници, учебни тетрадки, сборници, книги за учителя и др.