Ценоразпис


Музика за 2. клас

Музика за 2. клас
Печатен
Автори: Вяра Сотирова, Галунка Калоферова, Росица Драганова
ISBN: 978-619-222-084-668 стр.
цена: 16.00 лв.
ПОРЪЧАЙ
  • Анотация
  • За автора

Учебникът е разработен с идеята да се даде възможност на децата да научават нови неща за музиката и да развиват своите умения по интересен и привлекателен за тях начин, като участват в разнообразни дейности – пеене, слушане на музика, изпълнение на ритмични съпроводи, озвучаване на приказки... Песните и музиката за слушане, освен че са с висока художествена стойност, отговарят на възрастовите особености на второкласниците, въпросите и задачите ги провокират да мислят и да изказват собствено мнение. Освен с грижа за развитието на децата този комплект е създаден и с мисъл за вас, учителите. Осигуряването на необходимата музика за слушане, на записите на изпълнените песни и техните инструментални съпроводи, на видеозаснемането на някои от игрите, на ритмичните съпроводи и приказките, на визуалното представяне на всички изучавани инструменти дава възможност и на начинаещите и все още неуверени учители да работят пълноценно. Всичко това е солидна основа, върху която могат да развият творческите си виждания и по-амбициозните. Съдържанието на учебника е изложено на принципа на постепенното усложняване и надграждане, което ще улесни учениците при усвояването на учебния материал и едновременно с това ще осигури постигането на очакваните резултати в края на класа. Въвеждането на нови понятия и умения в уроците за ново знание е последвано от затвърдяване и усъвършенстване чрез разнообразни задачи и дейности в уроците за упражнение, обобщение и преговор. Уроците за наблюдение имат за цел да обогатят и детайлизират представите чрез контакт с музиката в жива среда. В началото и в края на учебника са предвидени страници за преговор, както и такива за входяща, срочна и изходяща диагностика. Това ще подпомогне учителя при определяне на нивото на успеваемост на децата. Дидактичният пласт на учебника се възприема леко и естествено, тъй като е вплетен и в разгръщането на тематично-календарния. Включените песни и музика за слушане са тематично свързани с редуването на сезоните, с изучаваните празници и обичаи, както и с обичаната от децата тема за животския свят. Снимковият и илюстративният материал подпомагат ученето и обогатяват представите на учениците. Всички нови музикални инструменти са представени чрез снимки на свирещи деца, като по този начин се създава максимално реалистична представа за външния вид на инструмента и начина на свирене.
Вяра Димитрова Сотирова е завършила ВМПИ, Пловдив през 1990 г. със специалност „Музикална педагогика”. Оттогава е учител по музика, като през годините работи във всички етапи на средното училище. В момента преподава в ЧОУ „Света София”, София. Вяра Сотирова е автор и рецензент на учебници и учебни помагала. Участва и в работни групи на МОН за разработване на учебни програми по музика за начален етап. Преподавателските и научните ѝ интереси са насочени към прилагане на нови методики, свързани с широкото навлизане на разнообразни практически занимания и синкретични форми в процеса на обучение. През 2008 г. Вяра Сотирова е отличена с наградата на Столична община „Учител на годината”. Галунка Калоферова е завършила ВМПИ, Пловдив със специалности „Музикална педагогика” и „Солфеж”.  Работи като учител по музика и 19 години – като експерт по музика в РИО, София-град. Участва в комисии на Министерство на образованието за изработване на учебни програми по музика за общообразователното училище.  Галунка Калоферова е автор на учебници и учебни помагала по музика от 1. до 8. клас на издателство „Просвета”.  От 2005 г. участва в множество семинари и обучения в областта на психологията и личностното развитие. Работи по проекти за развитие на творческите способности на децата съвместно с Къщата музей „Панчо Владигеров”, София.  Д-р Росица Драганова е доцент в Института за изследване на изкуствата – БАН, учител по музика във Френския лицей „Виктор Юго”, София и автор на учебници по музика от първи до осми клас на издателство „Просвета”. Като учен разработва актуални задачи в областта на музикалната педагогика, теорията и историята на музикалната култура. Участва редовно в конференции за музикалното образование в общообразователното училище в България.  В педагогическата си практика осъществява наред с текущата си работа различни проекти – срещи с музиканти, посещения на спектакли, записи в студио на училищния хор.
Споделете с приятели


Открий ни в: