Учебникът е обновен в съответствие с новите изисквания на учебната програма по химия и опазване на околната среда, влизащи в сила от 2024/2025 учебна година. Така например въвеждат се нови понятия като атомен номер и периодична таблица, а други като периодичен закон и киселинен оксид отпадат. Разделите имат сходна структура и съдържат:
• уроци за нови знания;
• уроци за упражнение и експериментална работа на учениците;
• уроци за семинар, дискусия, ролеви игри;
• обобщение със задачи, техните отговори и скàла за самооценка.
Свойствата на веществата са въведени чрез описание на опити, които са онагледени с богат снимков материал. Освен връзката състав → строеж → свойства → приложение на веществата водеща е и здравно-екологичната тема. Специално внимание е отделено на правилата за безопасна работа и указанията за оказване на първа помощ при злополука. За любознателните е предвидена допълнителна информация извън задължителния материал.
През 2000 г. завършва специалност „Химия и физика” в Химически факултет на СУ „Св. Климент Охридски”;
От септември 2000 г. до август 2001 г. работи като химик в Института по органична химия към БАН;
От септември 2001 г. до септември 2013 г. е учител по химия и опазване на околната среда в СМГ „Паисий Хилендарски”;
От септември 2013 г. до момента е учител по химия и заместник-директор по УД в СМГ „Паисий Хилендарски”;
Базов учител е към Факултета по химия и фармация към СУ „Св. Климент Охридски”;
Автор е на учебници и учебни помагала на издателскво „Просвета”;
Член е на Регионален методичен съвет по химия към РУО София-град;
Член е на комисия за проверка и оценка на общински и областен кръг на олимпиадите по химия и опазване на околната среда;
Член е на дружеството на учителите по химия към „Съюза на химиците в България”.
Красимир Николов завършва висше образование като магистър по химия в СУ „Св. Климент Охридски”. Работил е в ПМГ „Проф. Емануил Иванов”, Кюстендил, и в СМГ „Паисий Хилендарски”. В момента е учител в НФСГ, София, и базов учител към СУ. Интересува се от проблеми в областта на иновационните и интерактивните методи на преподаване и усвояване на знания, които да послужат в кариерното развитие на подрастващите. Разработва и участва в разработването на стратегии за лесното усвояване на знания и интерпретация на информацията по природни науки съобразно мотивационната сфера и потребностите на младите хора, с оглед на бъдещите им професионални планове. Работата му е ориентирана към обучението към младите хора съобразно потребностите и възможностите им и разработването на ясно формулирани цели и концепции на образование. Не одобрява работата по шаблон. Търси начини за формиране на конструктивното мислене у младите хора. През 2004 г. получава почетна грамота „Неофит Рилски”.
Доц. д-р Лиляна Боянова е родена е през 1940 г. Възпитаник е на Химическия факултет на Софийския университет „Св. Климент Охридски”. Тя е дългогодишен преподавател в катедра „Методика на обучението по химия” в Химическия факултет на СУ. Автор е на над 40 учебника и учебни помагала по химия от 7. до 12. клас, компютърни програми, мултимедийни продукти и електронни учебници. Изследванията ѝ са в областта на учебното съдържание, учебно-техническите средства, учебното кино, компютъризацията в обучението по химия в средното училище. Автор е на над 100 статии и монографии. Участвала е с доклади и научни съобщения на голям брой международни и национални научни форуми.