4. клас | Компютърно моделиране - оценяване за пригодност



 
 

Издателска група „Просвета” предоставя за оценяване за пригодност одобрените от МОН учебници по компютърно моделиране за 4. клас.

Всеки учебнен комплект съдържа печатен и електронен вариант на учебника, тетрадка, допълнителни ресурсни файлове и книга за учителя.

 
 

 
 

КАКВО Е НОВОТО В УЧЕБНАТА ПРОГРАМА ЗА 4. КЛАС ПО КОМПЮТЪРНО МОДЕЛИРАНЕ?

  • Отпадат теми, свързани с данни, измерване на информация, които вече се изучават в 6. клас.
  • Част от темата за информация е прехвърлена в 3. клас, а в 4. клас се разглеждат видове информация и форми на представяне на информация.
  • Използват се различни събития за поява и скриване на герои и осъществяване на диалози между повече от двама герои.
  • Предвидено е разработване на образователни игри, работа върху образователни проекти – комикси, истории и др.
 
 

 

Учебен комплект „Голямото приключение”

  


КОМПЮТЪРНО МОДЕЛИРАНЕ ЗА 4. КЛАС (печатен и електронен)
(Антоанета Миланова, Вера Георгиева, Величка Дафчева)

  

РАЗГЛЕДАЙТЕ ЕЛЕКТРОННО ЧЕТИМИЯ УЧЕБНИК

  

РАЗГЛЕДАЙТЕ ЕЛЕКТРОННИЯ УЧЕБНИК

➤  Учебният комплект:

• Предлага уникален, забавен и интерактивен подход към изучаването на програмирането и дигиталните технологии;

• Осигурява баланс между теория и практика – плавен преход от знания към реални проекти;

• Представя новите знания разбираемо, с примери за тяхното практическо приложение и упражнения за затвърдяване на знанията;

• Осигурява възможност за практическото приложение на знанията – учениците създават и модифицират собствени проекти;

• Развива логическо и творческо мислене чрез игри, анимации и интерактивни предизвикателства;

• Предлага допълнителни ресурсни файлове, включително демонстрационни видеоклипчета и презентации, примерни проекти и идеи за образователни проекти;

• Включва разнообразни практически, игрови и креативни задачи в учебната тетрадка, които са близки до всекидневието на децата;

• Предлага кратко описание на хода на всеки урок с идеи, допълнителни ресурси и подходящи задачи за разнообразяване на учебната дейност в книгата за учителя;

• Електронният вариант на печатния учебник съдържа кратки уроци, интерактивни ресурси, тестове и други разнообразни образователни ресурси. 

➤  С учебния комплект по компютърно моделиране „Голямото приключение” четвъртокласниците ще се научат:

• да създават собствени анимации и игри;

• да разработват интерактивни истории;

• да работят с алгоритъм;

• да защитават личните си данни;

• да се държат отговорно в интернет.

 

ТЕТРАДКА ПО КОМПЮТЪРНО МОДЕЛИРАНЕ ЗА 4. КЛАС
(Антоанета Миланова, Величка Дафчева, Вера Георгиева)

Тетрадката по компютърно моделиране за 4. клас е съобразена с актуалната учебна програма и подпомага усвояването и затвърдяването на знанията чрез разнообразни задачи, упражнения и игри.

➤  Какво предлага тетрадката?

Интерактивен подход – обучение чрез визуално програмиране, игрови елементи и творчески предизвикателства

Работа без компютър – включени са дейности за логическо мислене и алгоритмично програмиране без дигитални устройства

 

• Самооценка и напредък – рубрика „Как се справих“, която мотивира учениците да анализират своя успех

Приложни проекти – възможност за разработване на анимации, игри, диалози и истории

Дигитална грамотност – теми за безопасност в интернет, защита на личните данни и критично мислене

Обучението е подкрепено от интересни герои и ситуации, които насърчават активното участие на учениците.

Тетрадката е незаменим помощник в обучението, насърчава дигиталната креативност и изгражда ключови умения за бъдещето!

 

КНИГА ЗА УЧИТЕЛЯ ПО КОМПЮТЪРНО МОДЕЛИРАНЕ ЗА 4. КЛАС
(Антоанета Миланова, Вера Георгиева, Величка Дафчева)

 

Учебен комплект „Чуден свят”

 


КОМПЮТЪРНО МОДЕЛИРАНЕ ЗА 4. КЛАС (печатен и електронен)
(Даниела Дурева-Тупарова, Мая Касева, Георги Тупаров)

  

РАЗГЛЕДАЙТЕ ЕЛЕКТРОННО ЧЕТИМИЯ УЧЕБНИК

  

РАЗГЛЕДАЙТЕ ЕЛЕКТРОННИЯ УЧЕБНИК

➤  Учебният комплект:

• Превръща сложните концепции в разбираеми и увлекателни уроци чрез игри, анимации и интерактивни упражнения.

• Развива ключови умения за бъдещето: алгоритмично мислене, логика, работа с визуални блокове и дигитална грамотност.

• Съдържа мисии, предизвикателства и героите Ани, Дани, както и роботите R1, R2 и R3, които помагат за разбирането на новите теми.

• Позволява индивидуален подход благодарение на широкия набор от проекти и задачи с различна сложност.

• Изгражда творческо и етично отношение към дигиталните ресурси и околната среда.

• Предлага допълнителни ресурсни файлове, включително демонстрационни видеоклипчета и презентации, примерни проекти и идеи за образователни проекти.

• Осигурява възможност за лесно усвояване и затвърдяване на абстрактните понятия чрез разнообразните упражнения в учебната тетрадка.

• Предлага методически насоки за учителя, тестове и идеи за работа в книгата за учителя.

• Електронният вариант на печатния учебник съдържа кратки уроци, интерактивни ресурси, тестове и други разнообразни образователни ресурси. 

➤  С учебния комплект по компютърно моделиране „Чуден свят” четвъртокласниците ще се научат:

• да програмират герои и да създават анимации;

• да разработват интерактивни игри;

• да решават логически задачи;

• да защитават личните си данни;

• да разпознават фалшива информация;

• да се държат отговорно в интернет.

 


ТЕТРАДКА ПО КОМПЮТЪРНО МОДЕЛИРАНЕ ЗА 4. КЛАС
(Даниела Дурева-Тупарова, Мая Касева, Георги Тупаров)

➤  Учебната тетрадка е предназначена за затвърдяване на знанията и уменията на учениците.

➤  Включва разнообразни задачи за самостоятелна работа, които:

• са свързани с изучаваните теми по други учебни предмети;

• са под формата на игри, стимулиращи приложни и творчески дейности;

• предвиждат значителен брой упражнения без използване на компютър.

➤  Задачите може да се използват за диференциране на работата съобразно индивидуалните потребности на учениците.

➤  Разнообразни задачи и упражнения, които развиват алгоритмичното мислене

➤  Възможност за работа без компютър, чрез дейности, които насърчават логическото разсъждение

➤  Самопроверка и оценка – включени са тестове и рубрики за оценяване на знанията

➤  Практическа насоченост – задачи за създаване на алгоритми, блокови кодове и визуални проекти

➤  Раздели за безопасност в дигиталния свят, авторски права и защита на личните данни

➤  Игрови подход – интерактивни сценарии, свързани с разработване на анимации, игри и дигитални истории

➤  Основни теми в тетрадката:

• Визуално програмиране и работа със среди като Scratch

• Разклонени алгоритми и работа с цикли, променливи и събития

➤  Работа по проекти – планиране, дизайн, кодиране и представяне на завършените разработки

➤  Дигитална култура и етика – защита на личните данни, фалшиви новини и авторски права

Тетрадката е отличен помощник за учители и ученици, като предоставя практически умения и знания, приложими в реалния свят.

 

КНИГА ЗА УЧИТЕЛЯ ПО КОМПЮТЪРНО МОДЕЛИРАНЕ ЗА 4. КЛАС
(Даниела Дурева-Тупарова, Мая Касева, Георги Тупаров)

 

 

Открий ни в: