Задачи от обученията в сесия 5 (2020/2021)
Задачите ще бъдат публикувани след приключване на втората сесия на съответното обучение.
Те се изпращат на имейла на програмата в срок до 1 месец след приключване на обучението.
ПРОГРАМА 37. Развиване на дигитални компетентности в обучението по информационни технологии в прогимназиален етап
-
Разработете Мисия по избран от Вас урок от учебните програми за 5., 6. или 7. клас. Съобразете Мисията с интересите и възможностите на Вашите ученици.
-
Реализирайте примерно нейно решение. Опишете постъпково изпълнението ѝ. Ако е необходимо, предоставете работни файлове и/или ресурси.
-
Изпратете архив, състоящ се от:
– Текстов документ с описание на Мисията и постъпковото решение
– Примерен резултат от решението
– Ресурсни файлове, ако са необходими
Бележки:
- Архив с предложената Мисия и работните ресурси се предава по електронна поща на адрес programa37@prosveta.bg
- Архив с използваните по време на обучението ресурси може да свалите от тук: http://shorturl.at/emyFZ
ПРОГРАМА 49. Формиране на умения за успешно прилагане на учебната програма по компютърно моделиране в начален етап
Методическа разработка на урок по компютърно моделиране за 3. или 4. клас.
-
Насоки:
Изберете тема от учебното съдържание
Формулирайте целите и очакваните резултати
Опишете хода на урока -
По желание: Приложете електронни ресурси, които сте използвали в урока (видео, презентации, електронни тестове, игри, линкове към платформи за програмиране, проекти в Скрач)
-
Подпомагащи ресурси, за изпълнение на домашната работа: https://wakelet.com/@Kompyutrno_modelirane1791
ПРОГРАМА 24. Възможности на учебните програми по човекът и обществото (3. - 4. клас) за оценка на функционалната грамотност на учениците (върху учебното съдържание по история на България)
-
Задача 1: Съставете задача за работа с текст за периода на Българското възраждане в 3 клас.
- Може да избирате между следните видове текстове: документ от епохата; художествен текст; методически текст; научно-популярен текст.
- Към текста трябва да зададете не по-малко от 3 въпроса, като запишете и вероятните отговори на учениците. -
Задача 2: Съставете 5 задачи с избираем отговор (три възможни отговора, от които единият е верен), с които да проверите функционалната грамотност на учениците върху учебното съдържание по Човекът и обществото (част Българска история) за 4 клас.
ПРОГРАМА 15. Умения за успешно прилагане на новите учебни програми по информационни технологии в прогимназиален етап
Представете разработка по една от темите:
- Междупредметни връзки в обучението по ИТ
- Проверка и оценка знанията/уменията на учениците по ИТ
- Споделяне на опит за формиране на една от ключовите компетентности чрез обучениeто по ИТ
Разработката може да бъде под формата на: документ в MS Word, презентация или уеб базиран ресурс, до който може да се осигури свободен достъп на обучителите.
Своята разработка на поставената задача изпратете на имейла на програмата programa15@prosveta.bg
ПРОГРАМА 3. Интерактивни стратегии и методи на обучение по околен свят в начален етап
Предложете идея за използване на мисловна карта (карта на ума) в обучението по Околен свят за 2. клас.
Изберете подходяща тема и посочете как ще поставите задачата на учениците, каква цел ще се стремите да постигнете.
Опишете накратко предимствата и ограниченията на този метод.
Ако имате възможност, приложете на практика идеята си в клас и представете резултатите – например, с какво учениците се справят добре, какво ги затруднява, как използването на този метод помага учениците да бъдат в активна позиция в обучението.
По желание можете да изпратите снимка на резултати от работата ви с учениците по създаването на мисловната карта, за да онагледите разработката си.
ПРОГРАМА 57. Формиране на културната компетентност в обучението по изобразително изкуство. Методи, похвати на преподаване
Урок от раздел „История на изобразителното изкуство” по избор
Тема: ...............
Клас: ...............
Цели (образователни, възпитателни, развиващи) на урока: ...............
Задачи: ...............
Учебно-творческа задача: ...............
Област на умения и компетенции: ...............
Междупредметни връзки: ...............
Нови думи и понятия: ...............
Необходимо време (брой учебни часа) за провеждане на урока: ...............
Учебно-творческа задача:...............
Предварителна подготовка:
– да се определи обема на учебното съдържание съобразно възрастта на учениците;
– да се използват методи и похвати, които да бъдат приложени в учебния процес в съответствие с целта на урока;
– да се подготвят необходимите за провеждането на урока помощни средства, нагледни материали и др.
Своята разработка на задачата изпратете на имейла на програмата programa57@prosveta.bg
ПРОГРАМА 20. Теории и практики в светлината на новостите в системата на предучилищното образование
Разработете една педагогическа ситуация по избрано от Вас образователно направление.
Вашите отговори на поставената задача изпращайте на имейла на програмата programa20@prosveta.bg.
ПРОГРАМА 33. Най-новите информационни технологии в процеса на обучение
Измислете и опишете подробно сценарий (задание) за създаване на КРАТЪК ЕЛЕКТРОНЕН УРОК по избрана от Вас тема и учебен предмет.
За изработването му може да използвате някое от следните приложения:
- MS PowerPoint
- MS Word
- Google slides
Своята разработка на поставената задача изпратете на имейла на програмата programa33@prosveta.bg
ПРОГРАМА 61. Успешна подготовка за националното външно оценяване в 4. клас
- По български език и литература – създайте два въпроса по модела на езиковия тест.
- По математика – създайте следните типове въпроси по модела на НВО по математика:
• 1 задача с избираем отговор;
• 1 задача с кратък свободен отговор;
• 1 задача с един или три разширени свободни отговори.
Задачите трябва да отговарят на модела на НВО по БЕЛ и по МАТ и да съответстват на предвиденото за изучаване учебно съдържание.
Важно уточнение: Моля, изпратете задачите по БЕЛ и по МАТ в отделни имейли, като в относно отбележите дали задачата е по БЕЛ или МАТ.
Своята разработка на поставената задача изпратете на имейла на програмата programa61@prosveta.bg
ПРОГРАМА 9. Иновации в обучението по български език в прогимназиален етап. Новите учебни програми, новите учебници, методи и похвати на преподаване
По избор една от двете задачи:
- Как уча учениците си да правят морфемен анализ?
Опишете Вашия алгоритъм (стъпките) за такъв анализ. - Как уча учениците си да правят синтактичен анализ?
Опишете Вашия алгоритъм (стъпките) за такъв анализ.
Своята разработка на поставената задача изпратете на имейла на програмата programa9@prosveta.bg
ПРОГРАМА 50. Умения за успешно прилагане на учебните програми по компютърно моделиране в 3. и 4. клас
По избор едно от следните:
- Да се разкаже история в Scratch.
- Да се създаде анимирана картичка.
- Да се направи малка игра.
- Да се представят задачи, чрез които се осъществяват междупредметни връзки в часовете по компютърно моделиране.
Своята разработка на поставената задача изпратете на имейла на програмата programa50@prosveta.bg