Новини


16Сеп2019

Всяка втора класна стая дигитална

В 40% от класните стаи в страната има възможност за фронтално обучение и са оборудвани с проектори, лаптопи или интерактивни дъски, които улесняват учебния процес.

Половината от всички близо 400 иновативни училища в страната пък са избрали нови методи за организация на обучението и образователната среда, които най-често са насочени към въвеждането на новите технологии в клас. Дарени от различни компании таблети и „вълшебни дъски“, купени от училищния бюджет, допълват арсенала от електронни нововъведения в клас. Това означава, че поне всяка втора класна стая у нас е дигитална.

Училища в столицата прилагат различен подход при използването на новите технологии, обясни шефката на образователния инспекторат в София Ваня Кастрева. Според нея е важна волята на директорите да мотивират учителите те да бъдат използвани в учебния процес.

Във Второ СУ „Акад. Емилиян Станев“ от няколко години надграждат дигитализацията в школото. Първоначално оборудват четири компютърни зали с 

57 терминални станции 

които дават възможност на учителя да наблюдава какво прави всяко едно от децата по време на час, обясни директорът Лилия Торньова. В коридорите на всеки етаж пък поставят монитори, от които децата могат да се информират за случващото се в училище. Преносими таблети, мултимедийни проектори за всяка стая, служебни лаптопи за педагозите и осем дъски с тъчскрийн допълват дигиталните устройва, с които разполага 2-ро СУ. От миналата година в школото има и два иновативни класа, които използват различни приложения по време на обучението си и презентации. За уроците по биология пък имат възможност за 3D демонстрации и наблюдение на модели на кости или камерите на сърцето. „Това е технологично поколение, което работи с ръце и очи. Дигитализацията дава възможност за повишаване на мотивацията и интереса на учениците, подобрява резултатите от учебния процес“, смята Торньова. Тя обясни, че от тази година от училищния бюджет ще трансформират и петте класни стаи на първокласниците. В тях

ще се използват „вълшебни дъски“

със специална боя, по която децата могат да пишат и да трият. Педагозите пък могат да правят презентации. За класните стаи са купени и нови мебели, които ще разчупят класната стая.

Новите технологии подпомагат образователния процес и в 20-о ОУ „Тодор Минков“. Две от класните стаи в школото са оборудвани с интерактивни дъски и таблети по проект на една от компаниите за смартфони, обясни директорът Бистра Баирова. С тях и с помощта на камери и микрофони децата могат да комуникират помежду си и да виждат какво се случва в другата стая. Платформата позволява на учителите да правят съвместни уроци и задачи. Преди известно време имали и съвместно занятие с Китай. Всяка от класните стаи е оборудвана с мултимедия, а педагозите имат и свои лаптопи, с чиято помощ бързо въвеждат оценките в електронния дневник. В помощ на учителя са и телефоните на учениците. „В часовете по математика

не карам децата да прибират телефоните си 

а да ги използват, за да проверят дали са пресметнали правилно, да потърсят информация в мрежата“, обясни директорката на 20-о ОУ. Така учениците често питали кога е минал часът и дори искали да имат още.

В иновативното ОУ „Васил Левски“ във Враца разполагат с два компютърни кабинета със „Смарт“ дъски, кабинет с 20 таблета и интерактивен монитор, оборудвани класни стаи с мултимедийни проектори и компютри, покритие на цялото училище с кабелна и WI-FI мрежа с достъпен интернет. „Презентационните мултимедийни материали, електронни учебници и образователни сайтове се използват почти във всеки учебен час. Те са предназначени непосредствено за уроци за нови знания, преговор и обобщение, както и за самоподготовка и самостоятелна работа на учениците“, сподели директорът Румен Петков. Стефан Дацов, който е учител по информационни технологии, смята, че в дигиталната среда учениците целенасочено развиват въображението си.

Новите методи на обучение в Бургас са свързани с проектите за иновативните училища. В ПГРЕ "Г. С. Раковски", в която учат близо 900 ученици, ще

 използват подхода на "обърнат клас"

 при който учениците влизат в ролята на учители. Програмата предвижда около 30% от учебния материал в 8-и и 9-и клас...

 

Виж цялата новина тук: Монитор

Споделете с приятели

« ПредишнаСледваща »

Открий ни в: