Новини


27Авг2015

Теодосий Теодосиев: Има инфлация в българското оценяване

Малко след като се разрази скандала около недоволните родители на децата, получили двойки за годината по физика при Теодосий Теодосиев, седях на една пейка и пиех студена бира. Размишлявах по всевъзможни теми, включително и по тази как е възможно да има родител, който да смята, че детето му е по-право от учителя, който е показал на дело какво е призванието на тази професия. Учудих се и на българските медии, които в отговор на обвиненията разпространиха 2 реда цитат на Тео. И край. Бяха изпълнили ангажимента си на информатори на обществото. Бяха предоставили и двете гледни точки. Тогава реших, че аз ще му дам думата да каже всичко, което иска. 

Разбрахме се да се срещнем на Лъвовата чешма в центъра на Казанлък. Тео предложи да отидем в близка сладкарница или в лабораторията му, като в крайна сметка се озовахме в скромното помещение на учителя, в което имаше всякакви уреди за изследване, измерване и изпробване, от които разпознах единствено една микровълнова фурна. На бюрото му имаше листи, изписани с формули, чертежи и графики, които не ми говореха нищо. Седнахме един срещу друг, включих диктофона и зададох първия си въпрос.

Господин Теодосиев, неотдавна родители на ученици от Природоматематическата гимназия в Казанлък, където преподавате, излязоха срещу Вас с обвинението,че им пишете незаслужени двойки, въпреки старанието на децата. Вие как ще отговорите на това?

Тази година аз съм написал 4 двойки на всички 12 паралелки, на които съм преподавал, и 43 шестици. Така че според мен това да слагаме на първо място тези 4 двойки не е коректно. Освен това много хора си мислят, че като дойде един ученик в едно елитно училище, той е абониран за пълната шестица по всичко. А няма такова нещо. Георги Бяндов, мой възпитаник и колега от астрономическата обсерватория в Стара Загора, който също има своя принос за учениците, които печелят медали по международните олимпиади, казва следното: "Шестицата в математическа гимназия е много по-значима, отколкото шестицата в едно обикновено училище, обаче двойките са абсолютно едни и същи - и единия, и другия нищо не знаят." Та, трагедията е, че в продължение на много години, това не е процес за 1-2 години, то е процес вече 70 години, ако не и повече. Има една непрекъсната инфлация. Инфлация на оценките в българското училище, бих казал и в българския университет. Това е много опасно явление. За сравнение - в една страна, която има силна икономика, като Германия, в друга страна, която има още по-силна икономика, като Китай, мога да посоча примери на точно обратното явление. Например в Германия, в Мюнхенска политехника, където впрочем в момента има 12 преподаватели наши възпитаници, там, където подготвят инженерите на Германия. Знаем за какво става дума, когато се говори за ...

Виж цялата новина тук: OFFNews

Споделете с приятели

« ПредишнаСледваща »

Открий ни в: