Новини


13Мар2017

Разширение на функционалностите на системата за управление на бизнес процесите в "Просвета"

На 13.03.2017 г. „ПРОСВЕТА - СОФИЯ“ АД сключи договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP002-2.002-0426-C01 с Министерство на икономиката за изпълнение на проект: „Разширение на функционалностите на системата за управление на бизнес процесите в "Просвета - София" АД“, финансиран по Оператична програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014 – 2020, схема BG16RFOP002-2.002 „Развитие на управленския капацитет и растеж на МСП“. Общата стойност на планираната по проекта инвестиция е 351 603,20 лв., от които безвъзмездната финансова помощ в размер на 246 122,24 лв. (от които 209 203,90 лв. Европейско и 36 918,34 лв. национално съфинансиране) и 105 480,96 лв. собствено съфинансиране.

 

Кратко описание на проекта

 

„ПРОСВЕТА – СОФИЯ“ АД е акционерно дружество с основен предмет на дейност производство и търговия в страната и чужбина с учебници и други видове литература, периодика, учебни пособия, учебно-технически средства, видео, аудио и компютърни програми. Компанията е продължител на дейността на издателство „Народна Просвета“. Дружеството е основен фактор на пазара на учебници и учебни помагала в България и е най-голямото издателство за учебници у нас със 70-годишна история и с над 16 000 заглавия – учебници и учебни помагала, научна и художествена литература, с общ тираж повече от 2 милиарда екземпляра. Компанията заема над 50% пазарен дял сред останалите издателства за учебна литература, и притежава устойчив най-висок пазарен дял по всички учебни предмети.

Проектното предложение на издателство "Просвета - София" АД е насочен към повишаване на конкурентните предимства и експортния потенциал на дружеството чрез насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разширение на функционалностите на внедрена платформа за управление на търговската дейност на издателство и въвеждане на допълнителни модули и функционалности. Специфичните цели, които си поставя за изпълнение проекта са:

- Въвеждане и прилагане на ИКТ базирани системи и приложения за управление и организация на ресурсите, производствена дейност, търговска дейност и основните бизнес процеси, и по този начин увеличаване на конкурентоспособността и експортния потенциал на компанията.

- Въвеждане и прилагане на ефективни системи за управление процесите и по този начин осигуряване на обективни гаранти за качество на продуктите, предлагани от компанията на европейския и световен пазар;

- Ефективно управление и увеличаване производителността на компанията;

- Подобряване управлението и контрола на ресурсите в дружеството, на пазарните позиции и нарастване на оборота и печалбата;

Изпълнението на посочените цели ще доведе до устойчиво развитие на издателството и повишаване ръста на продажбите. Тенденцията на развитие е в посока инвестиране на печалбата в модерни работния процеси, повишаване на качеството и понижаване на себестойността на създаваните образователни продукти. Устойчивостта на резултатите се изразява в трайно повишаване на конкуретноспособността на издателството както на вътрешния, така и на външния пазар.

 

Допустимите дейности, заложени в проектното предложение, които ще бъдат изпълнение в рамките срока за изпълнението му включват:

-      Дейност за насърчаване използването на ИКТ технологии чрез услуги за проектиране, разработка и внедряване на нови модули и функционалности към CRM платформа за управление на търговската дейност на "Просвета - София" АД;

-      Визуализация на проекта.

 

Очаквани резултати след изпълнение на проекта

 

-      Проектирани, разработени и внедрени нови модули и функционалности към съществуваща CRM платформа за управление на търговската дейност на "Просвета - София" АД, която ще разполага с модерен интуитивен интерфейс, подходящо навигационно меню, съобразено с нуждите на всеки един потребител и ролята му в компанията, работа в он-лайн режим и трансфер на информацията в реално време. Обучени ключови потребители за работа със системата.

-      Въведена ефективна система за управление на търговските процеси и по този начин подобряване организацията на цялостната дейност на издателството, качеството на продуктите, предлагани от компанията на европейския и световен пазар;

-      Увеличена производителност на компанията;

-      Подобрено управление и контрол на ресурсите в дружеството;

-      Подобрени пазарните позиции на издателството, ръст на оборота и печалбата му;

-      Подобрен и улеснен достъп до нужната на управлението информация;

-      Увеличен експортен потенциал и развитие на външните пазари;

-      Повишени конкурентните предимства чрез развитие на експортния потенциал на издателството, външнотърговското партньорство и клиентско доверие към него на база внедрени модули за управление на отпадъците, с оглед осигуряване покриването на международните норми по опазване на околната среда чрез регулирано рециклиране и съхранение на отпадъците.

-      Изпълнени мерки по визуализация на дейността, съобразени с изискванията, предвидени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020” и общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ.

Споделете с приятели

« ПредишнаСледваща »

Открий ни в: